Saturday, May 21

First Mercedes-AMG أول مرسيديس اي ام جي

Over 45 years ago, an overwhelming passion for motorsports translated into the creation of an unique company.

A as in Aufrecht, M as in Melcher and G as in Großaspach – the names behind these three letters are the starting point of the rapid development from a two-man operation to a global brand. The story starts in the 1960s: The two engineers Hans Werner Aufrecht and Erhard Melcher were working on the 300 SE racing engine in the Daimler-Benz Development department – until the company discontinued all motorsports activities.

Yet the hearts of Aufrecht and Melcher beat unabated for motorsports. In Aufrecht’s house in Grossaspach, they spent their spare time further honing the performance of the engine. In 1965, Manfred Schiek, a colleague at Daimler, went to the start in the German Touring Car Championship with the 300 SE engine that had been developed by Aufrecht and Melcher – and won ten times! Schiek’s triumph was based on the reputation of Aufrecht and Melcher as experts for sustaining and optimizing the performance of Mercedes-Benz vehicles.


منذ أكثر من 45 عاماً، تمت ترجمة الشغف الكبير بسباقات السيارات إلى إنشاء شركة فريدة.

A كما في أوفريخت وM كما في ميلتشر وG كما في جروساسباخ – كانت الأسماء خلف هذه الأحرف هي نقطة انطلاق التطور السريع من عمل رجلين إلى علامة تجارية عالمية. تبدأ القصة في الستينيات: عندما كان المهندسان هانز فيرنر وإرهارد ميلتشر يعملان على محرك السباقات 300 SE في قسم تدوير بنز بديملر – إلى أن توقفت الشركة عن جميع أنشطة سباقات السيارات. 

إلا أن قلوب أوفريخت وميلتشر لا تزال تنبض بسباقات السيارات دون توقف. وفي منزل أوفريخت بجروساسباخ، قضوا وقت فراغهم في صقل أداء المحرك. في عام 1965، ذهب مانفريد تشيك، زميل بدايملر، للبدء في بطولة سباق السيارات الألماني بالمحرك 300 SE الذي طوره أوفريخت وميلتشر – وفاز عشر مرات! اعتمد انتصار تشيك على سمعة أوفريخت وميلتشر كخبراء في استدامة وتحسين أداء سيارات مرسيدس-بنز. 

مع ذلك، لم تكن السمعة كافية لأوفريخت! فقد كانت رؤيته تقديم سيارات الطرق مُصممة على غرار سيارات السباق الناجحة. وفي أواخر عام 1966، ترك مرسيدس-بنز وأقنع ميلتشر بالمغامرة في عمل مشترك معه. في عام 1967، قاموا بتأسيس “Aufrecht Melcher Großaspach Ingenieurbüro, Konstruktion und Versuch zur Entwicklung von Rennmotoren” ("شركة أوفريخت ميلتشر جروساسباخ الهندسية لتصميم واختبار وتطوير محركات السباق"). وقد كان المقر الرئيسي طاحونة سابقة في البلدة المجاورة، بورغشتال. وفي تطور سريع للأمور، أصبحت المحركات المجددة هناك ضرورة لفرق السباق الخاصة. 





No comments: